Посольство України в Португальській Республіці

Провадження в закордонних дипломатичних установах України за заявами про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном громадян України, які виїхали за кордон тимчасово

Нормативно правові акти

Процедура прийому і розгляду в закордонних дипломатичних установах України заяв про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном громадян України, які виїхали за кордон тимчасово та прийняття за ними рішень  регулюється Порядком провадження в закордонних дипломатичних установах України за заявами про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном громадян України, які виїхали за кордон тимчасово, затвердженого наказом МЗС від 22.12.2017 № 573, зареєстрованим в Міністерстві юстиції 18.01.2018 за № 77/31529.

Необхідні документи

Громадяни України, які виїхали за кордон тимчасово та досягли 16-річного віку, для оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном подають до ЗДУ в державі за місцем тимчасового перебування такі документи:

1) дійсний документ, що посвідчує особу та підтверджує її належність до громадянства України, а також дає право на виїзд з України, та його копію;

2) заповнена та підписана заява (додаток 1 до Порядку);

3) кольорова фотокартка розміром 3,5 х 4,5 см;

4) копія паспорта громадянина України (за наявності);

5) копія довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (за наявності);

6) довідка про реєстрацію особи громадянином України - для осіб, яким було оформлено в ЗДУ громадянство України, починаючи з 01 березня 2001 року;

7) документ, що підтверджує сплату консульського збору, або документ, на підставі якого заявник звільняється від його сплати.

Для оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном особи, яка не досягла 16 років, законний представник подає щодо неї такі документи:

1) заповнена та підписана законним представником заява - у випадку, коли законний представник не подає заяву щодо себе (додаток 1 до Порядку);

2) свідоцтво про народження особи, яка не досягла 16-річного віку, та його копія. Для осіб, народжених за кордоном, починаючи з 01 березня 2001 року, також подається довідка про реєстрацію особи громадянином України та її копія;

3) дійсний паспортний документ, що посвідчує особу законного представника, та його копія;

4) кольорова фотокартка розміром 3,5 х 4,5 см особи, яка не досягла 16-річного віку;

5) документи, що підтверджують повноваження законного представника, та їх копії. Повноваження одного з батьків дитини підтверджуються свідоцтвом про народження такої дитини. У разі невідповідності імені (імен) у документі, що підтверджує повноваження законного представника, та у паспортному документі додатково подаються документи, що підтверджують факт зміни імені;

6) нотаріально засвідчена згода законних представників або одного з них, який залишається в Україні, про залишення на постійне проживання за кордоном особи, яка не досягла 16-річного віку, або свідоцтво про смерть чи рішення суду про позбавлення батьківських прав, про визнання особи обмежено дієздатною, або недієздатною, або безвісно відсутньою, оголошення її померлою та копії таких документів. За відсутності одного з перерахованих документів подається рішення суду, яке дає право на виїзд дитини на постійне проживання за кордон, та його копія. У разі якщо інший законний представник є іноземцем або особою без громадянства, що підтверджується документально, його згода не вимагається. У такому випадку подається копія дійсного паспортного документа або свідоцтва про народження дитини, яким підтверджується, що інший законний представник є іноземцем або особою без громадянства. У разі якщо інший законний представник є громадянином України, який згідно з чинним законодавством України вважається таким, що постійно проживає за кордоном, що підтверджується документально, його згода не вимагається;

7) нотаріально засвідчена заява про згоду дитини віком від 14 до 16 років на оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном (додаток 2);

8) копія паспорта громадянина України (за наявності) та копія довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (за наявності);

9) документ, що підтверджує сплату консульського збору, у разі подання законним представником окремої заяви щодо оформлення документів на залишення на постійне проживання особи, яка не досягла 16-річного віку, або документ, на підставі якого законний представник звільняється від його сплати;

10) документ особи віком від 14 до 16 років, що посвідчує особу та підтверджує її належність до громадянства України, а також дає право на виїзд з України, та його копія (для особи віком до 14 років – за наявності).

УВАГА! Незалежно від результатів розгляду поданої заяви консульський збір не повертається.

Процедура розгляду справ щодо осіб, які досягли 16-річного віку

Матеріали про оформлення документів на залишення на постійне проживання за кордон розглядаються консульською посадовою особою, відповідальною за цей напрям роботи.

Матеріали про оформлення документів про залишення на постійне проживання за кордоном осіб, які досягли 16-річного віку проходять процедуру узгодження зі Службою безпеки України за місцем (останньої) реєстрації заявника в Україні через Департамент консульської служби Міністерства закордонних справ та за наявними в установами офіційними повідомленням про наявність обмежень щодо заявника у праві виїзду за кордон.

Після отримання відповіді з СБУ, Департамент консульської служби інформує відповідне дипломатичне представництво чи консульську установу України за кордоном, до якої звернувся заявник з відповідною заявою.

Відповідно до отриманої інформації така установа приймає рішення за поданою заявою про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном або про відмову в оформленні документів для залишення на постійне проживання за кордоном.

Рішення про відмову в оформленні документів для залишення на постійне проживання за кордоном приймається за наявності однієї з таких підстав:

1) заява заявника (законного представника) про відмову в продовженні розгляду поданої ним заяви;

2) заява одного із законних представників дитини або самої дитини віком від 14 до 16 років про відкликання своєї згоди на оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном;

3) настання однієї з умов, передбачених статтею 6 Закону України «Про порядок виїзду з України та в’їзду в Україну громадян України», що обмежує заявника у праві виїзду за межі України;

4) мотивовані заперечення СБУ.

Про прийняте рішення ЗДУ протягом п’яти робочих днів повідомляє заявника у письмовій формі засобами електронного чи поштового зв’язку та надає копію прийнятого рішення.

Одночасно з прийняттям рішення про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном заявник інформується про необхідність зняття з реєстрації місця проживання в Україні та надання ЗДУ протягом шести місяців з дня направлення повідомлення наступних документів (а):

  • для особи, яка має паспорт громадянина України у формі книжечки, - штампом зняття з реєстрації місця проживання;
  • для особи, яка має паспорт громадянина України у формі картки, що містить безконтактний електронний носій, - довідкою про зняття з реєстрації місця проживання, виданою відповідним органом реєстрації;
  • для особи, яка обліковувалася як зареєстрована в Україні, але не оформлювала паспорт громадянина України, - довідкою про зняття з реєстрації місця проживання, виданою органом реєстрації;
  • для особи, яка не обліковувалася як зареєстрована в Україні та не оформлювала паспорт громадянина України, - довідкою органу реєстрації за місцем реєстрації законних представників або одного з них, який є громадянином України, за умови, що інший є іноземцем або особою без громадянства. У разі, якщо обидва законні представники є громадянами України, така довідка оформлюється за місцем останньої реєстрації місця проживання на території України кожного з них.

Після надання ЗДУ одного з передбачених вище документів, у паспорті громадянина України для виїзду за кордон проставляється штамп «постійне проживання» із зазначенням дати прийняття відповідного рішення, назви країни, посади, прізвища та підпису консульської посадової особи та видається довідка про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном.

Зазначена довідка видається без стягнення консульського збору.

У разі ненадання заявником копії паспорта громадянина України, яким він документувався або у разі, якщо він не документувався паспортом громадянина України, консульська посадова особа додатково здійснює процедуру перевірки оформлення паспорта громадянина України.

Процедура розгляду справ щодо осіб, які не досягли 16-річного віку

Рішення про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном або про відмову в оформленні документів для залишення на постійне проживання за кордоном щодо особи, яка не досягла 16-річного віку на момент прийняття рішення, приймається без направлення запиту до СБУ протягом п’яти робочих днів з дня отримання всіх документів.

Про прийняте рішення ЗДУ протягом п’яти робочих днів повідомляє законного представника у письмовій формі засобами електронного чи поштового зв’язку та надає копію прийнятого рішення.

Одночасно з прийняттям рішення про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном законний представник інформується про необхідність зняття з реєстрації місця проживання в Україні та надання ЗДУ протягом шести місяців з дня направлення повідомлення наступних документів (а):

  • для особи, яка має паспорт громадянина України у формі книжечки, - штампом зняття з реєстрації місця проживання;
  • для особи, яка має паспорт громадянина України у формі картки, що містить безконтактний електронний носій, - довідкою про зняття з реєстрації місця проживання, виданою відповідним органом реєстрації;
  • для особи, яка обліковувалася як зареєстрована в Україні, але не оформлювала паспорт громадянина України, - довідкою про зняття з реєстрації місця проживання, виданою органом реєстрації;
  • для особи, яка не обліковувалася як зареєстрована в Україні та не оформлювала паспорт громадянина України, - довідкою органу реєстрації за місцем реєстрації законних представників або одного з них, який є громадянином України, за умови, що інший є іноземцем або особою без громадянства. У разі якщо обидва законні представники є громадянами України, така довідка оформлюється за місцем останньої реєстрації місця проживання на території України кожного з них.

Після надання ЗДУ одного з перерахованих документів, у паспорті громадянина України для виїзду за кордон проставляється штамп «постійне проживання» із зазначенням дати прийняття відповідного рішення, назви країни, посади, прізвища та підпису консульської посадової особи та видається довідка про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном (додаток 11).

Зазначена довідка видається без стягнення консульського збору.

У разі ненадання законним представником особи у віці від 14 до 16 років копії паспорта громадянина України, яким така особа документувалася або у разі, якщо така особа не документувалася паспортом громадянина України, консульська посадова особа додатково здійснює процедуру перевірки оформлення паспорта громадянина України.

Скасування прийнятих рішень та їх оскарження

Рішення про скасування рішення про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном приймається керівником закордонної дипломатичної установи, яка прийняла рішення про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном у разі:

1) подання особою недійсних / підробних документів, завідомо неправдивих відомостей або приховування суттєвого факту, наявність якого перешкоджає оформленню документів для залишення на постійне проживання за кордоном;

2) якщо заявник протягом шести місяців з моменту направлення йому повідомлення про прийняте рішення не звернувся до ЗДУ для завершення оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном.

Про прийняте рішення про скасування рішення про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном ЗДУ протягом п’яти робочих днів інформує заявника в письмовій формі засобами поштового або електронного зв’язку.


Консульський відділ Посольства України в Португалії
Керівник: Камарчук Володимир Васильович
Перший секретар з консульських питань
Адреса: Av. das Descobertas, nº18, 1400-092-Restelo, Lisboa. Переглянути на мапі
Телефон: (+351) 21 301 50 49, (+351) 21 301 00 58
Факс: (+351) 21 301 00 59
Ел. пошта: emb_pt@mfa.gov.ua
Веб-сайт: http://portugal.mfa.gov.ua/ua
Графік роботи:
  • Прийом громадян України, іноземних громадян та осіб без громадянства:
  • Понеділок, середа, четвер, п’ятниця: з 9:00 до 12:45
  • Вівторок: з 14:00 до 17:45
  • Четвер: з 14:00 до 16:00 - прийом для громадян певних категорій (інваліди, вагітні жінки, тяжкохворі)
  • Кожна третя п'ятниця місяця з 14:00 до 16:00 - прийом громадян України керівником Посольства.
  • Кожний другий четвер місяця – проведення виїзних консульських обслуговувань*, відвідання затриманих, засуджених і тяжко хворих громадян України.

*В дні здійснення виїзних консульських обслуговувань консульський прийом громадян у Посольстві України в Португальській Республіці та надання консультацій з консульських питань за телефонами не здійснюється.

 

  • Надання консультації у телефонному режимі (+351 21 301 50 49, +351 21 301 00 58) громадянам України, іноземним громадянам та особам без громадянства:
  • Понеділок, середа, четвер з 14:00 до 18:00.
  • П’ятниця: з 14:00 до 16:45.
  • Вівторок: з 9:00 до 13:00.

Гаряча лінія консульського підрозділу Посольства (дзвонити виключно у разі загрози життю чи здоров'ю): (+351) 965 088 115

Гаряча лінія МЗС України на випадок надзвичайних ситуацій за участю громадян України, які перебувають за кордоном (+38 044) 238 16 57

 

Увага! Посольство не відповідає в телефонному режимі на питання, відповіді на які вже містяться на сайті дипустанови (години роботи, які документи потрібні на паспорт та інш.). Тому рекомендуємо уважно читати інформацію в розділі "Консульські питання", зокрема у підрозділі "Часті запитання/F.A.Q." та телефонувати до Посольства лише у разі виникнення комплексних питань, які не відображені на сайті та потребують роз'яснення з боку консульських посадових осіб.

Не вдалося зателефонувати? Напишіть нам на електронну пошту emb_pt@mfa.gov.ua

Розгляд та опрацювання звернень громадян (пропозиції, заяви, скарги) здійснюється МЗС України, закордонними дипломатичними та консульськими установами України відповідно до Закону України «Про звернення громадян». Законом встановлено, що у зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним.

Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження.

Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

Посольством України не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті. 

 

Субота, неділя - вихідні дні.

Консульський відділ Посольства не працює на державні свята України.

Відповідно до статті 73 Кодексу законів про працю України, у 2018 році в державних установах України та організаціях робота НЕ ПРОВОДИТЬСЯ у такі дні державних та релігійних свят:

•    1 січня - Новий рік (понеділок);

•    7,8 січня - Різдво Христове (неділя, понеділок);

•    8, 9 березня - Міжнародний жіночий день (четвер, п'ятниця);

•    8, 9 квітня - Пасха (неділя, понеділок);

•    30 квітня, 1 травня - День міжнародної солідарності трудящих (понеділок, вівторок);

•   9 травня - День Перемоги (середа);

•   27, 28 травня - Трійця (неділя, понеділок);

•    28, 29 червня - День Конституції України (четвер, п'ятниця);

•    24  серпня - День незалежності України (п’ятниця);

•    14,15 жовтня - День захисника України (неділя, понеділок);

•    24, 25 грудня - католицьке Різдво (понеділок, вівторок).

 

У неробочий та неприйомний час, у вихідні та святкові дні прийом громадян України проводиться у екстрених випадках: втрата паспортних документів, ДТП, смерть/поранення, арешт, у випадках техногенних катастроф, природних катаклізмів, терактів, масових заворушень, інших випадків, які загрожують життю чи здоров'ю наших співвітчизників.

 

Звертайтеся до співробітників консульського відділу Посольства:

Камарчука Володимира Васильовича, Першого секретаря з консульських питань, щодо:

-         захисту прав та інтересів громадян України за кордоном;

-         консульського обліку;

-         оформлення посвідчень особи на повернення в Україну;

-         оформлення віз в Україну для іноземців;

-         оформлення довідки про набуття громадянства України за народженням;

-         оформлення довідки про непритягнення до кримінальної відповідальності на території України;

-         внесення відомостей до Державного реєстру виборців;

-         вчинення нотаріальних дій;

-         реєстрації актів цивільного стану;

-         посвідчення вірності перекладу;

тел: (+351) 21 301 50 49

 

Шевченко Ольги Сергіївни, Третього секретаря з консульських питань, щодо:

-         оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон;

-         витребування документів з України;

-         питань громадянства;

-         оформлення виїзду на постійне місце проживання за кордон;

-         отримання статусу закордонного українця.

тел: (+351) 21 301 00 58

Межі консульського округу:

м. Лісабон, Сетубал, Бежа, Каштелу Бранку, Сантарем, Евора, Лейрія, Порталегре, Фару, Азорські острови, Автономний регіон Мадейра.


Консульство України в Порту (Португальська Республіка)
Керівник: Коваль Анатолій Васильович
Консул - керівник Консульства України в м. Порту (Португальська Республіка)
Адреса: Avenida de França, 352, escritorio 3.9-3.10, 4050-276 Porto  . Переглянути на мапі
Телефон: (00 351) 22 201 18 89
Гаряча лінія (телефонувати виключно у разі загрози життю чи загибелі громадян України. (+351) 93 670 87 33
Факс: (00 351) 22 201 18 91
Ел. пошта: gc_ptp@mfa.gov.ua
Веб-сайт: http://porto.mfa.gov.ua
Графік роботи:

Прийом громадян України:

Понеділок, середа, п’ятниця: 9:30 – 12:45

Вівторок: 9:30 – 12:30, для громадян певних категорій   (інваліди, вагітні, тяжкохворі)    

Четвер:  14:30 – 17:45            Вихідні дні: субота, неділя

Межі консульського округу:

Авейру, Брага, Браганса, Віана ду Каштелу, Візеу
Віла Реал, Гуарда, Коімбра, Порту

Примітки:

Надання консультації у телефонному режимі громадянам України, іноземним громадянам та особам без громадянства:

  • Понеділок, середа: з 14:00 до 18:00
  • Вівторок: з 9:00 до 18:00.
  • Четвер: з 9.00 до 13.00
  • П’ятниця: з 14:00 до 16:45.                     

У неробочий та неприйомний час, у вихідні та святкові дні прийом громадян України проводиться в екстрених випадках: втрата паспортних документів, ДТП, смерть, арешт тощо.

Прийом іноземних громадян та осіб без громадянства:

В прийомні години, окрім вівторка

Увага! Консульство не відповідає в телефонному режимі на питання, відповіді на які вже містяться на сайті дипустанови (години роботи, які документи потрібні для вчинення консульських дій). Тому рекомендуємо уважно читати інформацію на сайті та телефонувати до консульства лише у разі виникнення комплексних питань, які не відображені на сайті та потребують роз'яснення з боку консульських посадових осіб.

Увага! Розгляд та опрацювання звернень громадян (пропозиції, заяви, скарги) здійснюється МЗС України, закордонними дипломатичними та консульськими установами України відповідно до Закону України «Про звернення громадян». Законом встановлено, що у зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним.

Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження.

Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті. 

 


Перелік консульських дій