У ході триваючої повномасштабної агресії Російської Федерації проти України російські окупанти продовжують, в порушення міжнародного права, вдаватися до неприпустимих дій – незаконного та насильницького переміщення громадян України, зокрема дітей, у т.ч. дітей-сирот, дітей, позбавлених батьківського піклування, а також дітей, батьки яких загинули внаслідок військової агресії Росії, через державний кордони нашої держави на територію Росії.
Кричущою є загроза незаконного усиновлення українських дітей російськими громадянами без дотримання всіх необхідних процедур, визначених законодавством України.
У цьому контексті особливу стурбованість викликає інформація про намір міносвіти РФ підписати з російськими окупаційними адміністраціями у Донецькій та Луганській областях - т.зв. «Л/ДНР» - «угоди», які б дозволили передавати незаконно депортованих з території України дітей-сиріт в російські сім’ї.
Відповідно до Конвенції ООН про права дитини, держави, що є сторонами цього міжнародного договору, у т.ч. Росія й Україна, зобов'язані вживати заходів задля боротьби з незаконним переміщенням і неповерненням дітей із-за кордону.
Спроби Кремля надати своїм злочинним діям на території України «законних» підстав є цинічним нехтуванням засадничими правилами і звичаями ведення війни та загальновизнаними правами людини.
Фактично Росія в порушення міжнародного гуманітарного права та елементарних стандартів людяності займається організованим на державному рівні викраденням дітей і руйнуванням майбутнього української нації.
Такі дії російських окупантів можуть кваліфікуватися як кіднепінг (викрадення) та вимагають рішучої реакції міжнародної спільноти, насамперед, відповідних міжнародних організації.
Міністерство закордонних справ України звертається до Управління Верховного комісара ООН у справах біженців, Міжнародного Комітету Червоного Хреста, ЮНІСЕФ, Управління Верховного комісара ООН з прав людини, Спеціальних представників Генерального секретаря ООН з питань дітей у збройних конфліктів та з питань насильства щодо дітей вжити невідкладних заходів задля повернення українських дітей на територію нашої держави.
In the course of the ongoing full-scale aggression of the Russian Federation against Ukraine, the Russian occupiers continue to violate the norms of international law and resort to unacceptable actions - the illegal and forced displacement of Ukrainian citizens, including children, among them orphans, children deprived of parental care, as well as children whose parents died as a result of Russia's military aggression, across the state borders of our State to the territory of Russia.
A blatant threat of illegal adoption of Ukrainian children by Russian citizens without observing all the necessary procedures determined by the legislation of Ukraine.
In this context, information about the intention of the Ministry of Education of the Russian Federation to sign “agreements” with the Russian occupation administrations in the Donetsk and Luhansk regions that would allow the transfer of orphans illegally deported from the territory of Ukraine to Russian families calls the particular concern in this context.
According to the UN Convention on the Rights of the Child, the states that are parties to this international treaty, including Russia and Ukraine are obliged to take measures to combat the illegal movement and non-return of children from abroad.
The Kremlin’s attempts to provide “legitimate” grounds for its criminal actions on the territory of Ukraine are a cynical disregard for the fundamental laws and customs of warfare and universally recognized human rights.
In fact, in violation of international humanitarian law and basic standards of humanness, Russia is engaged in state-organised kidnapping of children and destruction of the future of the Ukrainian nation.
Such actions of the Russian occupiers can be qualified as kidnapping and require a decisive reaction from the international community, primarily from the relevant international organizations.
The Ministry of Foreign Affairs of Ukraine appeals to the Office of the United Nations High Commissioner for Refugees, the International Committee of the Red Cross, UNICEF, the Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights, the Office of the Special Representative of the Secretary-General for Children and Armed Conflict and the Office of the Special Representative of the Secretary-General on Violence against Children to accept urgent measures for the return of Ukrainian children to the territory of our State.
Триває повномасштабна військова агресія російської федерації проти України, у ході якої держава-агресор вчиняє дї, що не можуть бути інтерпретовані інакше, як грубі порушення міжнародних норм та стандартів дотримання прав людини та міжнародного гуманітарного права.
На очах всього світу ще до 24 лютого 2022 року російські окупаційні війська під приводом «евакуації» почали вивезення тисяч громадян України, яких у сталінських традиціях розміщують у таборах з перспективою переміщення до віддалених депресивних регіонів росії. При цьому можливості комунікації з нашими співгромадянами максимально обмежуються.
Насильницьке переміщення населення або депортація окупаційною владою рф громадян України є грубим порушенням прав людини, а також воєнним злочином у розумінні Римського статуту Міжнародного кримінального суду.
Крім того відповідно до ст. 49 Женевської конвенції (IV) про захист цивільного населення під час війни 1949 року та ст. 85 Додаткового протоколу (І) до Конвенції від 1977 року, заборонено, не залежно від мотивів, здійснювати примусове індивідуальне чи масове переселення або депортацію осіб з окупованої території на територію окупаційної держави.
Україна закликає Верховного комісара ООН з питань біженців, Генерального секретаря Міжнародної організації з міграції та Президента Міжнародного Комітету Червоного Хреста та інших відповідних міжнародних структур та організацій невідкладно сприяти якнайшвидшому вивезенню українських громадян з території держави-агресора та їх розміщенню на території, що контролюється українською владою або на територіях демократичних держав, що розгорнули потужні програми підтримки українських біженців.
З 1 квітня до 15 липня 2022 року в Росії відбувається чергова весняна призовна кампанія, яку держава-окупант в порушення норм міжнародного гуманітарного права також проведе на тимчасово окупованих територіях України.
З 2014 року російська окупаційна адміністрація вже призвала на службу до збройних сил РФ близько 34 тисяч мешканців Криму, частина з яких була примусово залучена до воєнних дій проти України.
Привертаємо увагу, що на тлі триваючої війни з Україною Росія збільшила кількість осіб, які будуть призвані в рамках весняної призовної кампанії.
Воєнним злочином є і насильницька мобілізація Росією населення непідконтрольних Уряду України частин Донецької та Луганської областей, а також тимчасово окупованих нею після 24 лютого територій України та примус цих громадян України воювати проти власної держави на боці РФ. Готуючись до підступного нападу на Україну, Росія розпочала так звану «загальну мобілізацію» на непідконтрольних Уряду України територіях ще 19 лютого і згодом задля збільшення кількості мобілізованих розширила віковий ценз, який тепер складає 18-65 років.
Мобілізованих українців Росія примусово відправляє в зону бойових дій без жодного зв’язку з рідними.
Особливим цинізмом вважаємо мобілізацію Росією громадян України, які через гуманітарні коридори виходять із зони бойових дій.
Цілком очевидно, що цими незаконними діями кремлівський режим намагається компенсувати безпрецедентні втрати, які зазнали російські загарбники в ході збройного вторгнення в Україну. Російська влада відчуває гостру потребу поповнити ряди призовників та мобілізованих для ведення бойових дій на території нашої держави.
Наголошуємо, що згідно з міжнародним гуманітарним правом державі-окупанту забороняється примушувати осіб, які перебувають під захистом, служити в її збройних або допоміжних силах, так само як і забороняється чинити тиск і вести пропаганду на користь добровільного вступу до армії.
Незважаючи на оприлюднені факти щодо полонених та загиблих громадян України з території тимчасово окупованого Криму, а також окремих районів Донецької й Луганської областей, інформація про їхню участь у війні проти України ретельно приховується та заперечується російською владою.
Російська Федерація повинна скасувати незаконний призов на військову службу на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, припинити мобілізацію населення Криму, Донецької та Луганської областей, усунути всі спричинені цим наслідки, забезпечити неухильне дотримання своїх міжнародних зобов’язань як держави-окупанта.
Закликаємо міжнародне співтовариство засудити ці дії Росії, вимагати відведення нею своїх сил і засобів з території України та демонструвати конструктивну позицію на переговорах з метою якнайскорішого відновлення миру.
The Ministry of Foreign Affairs of Ukraine expresses its protest against conscription conducted by the Russian Federation in the Autonomous Republic of Crimea and in the city of Sevastopol, as well as against mobilization to Russian military service of Ukrainian citizens living on the temporarily occupied territories.
From April 1 to July 15, 2022, the next spring conscription campaign is taking place in Russia, which the occupying state in violation of the international humanitarian law also plans to conduct on the temporarily occupied territories of Ukraine.
Since 2014, the Russian occupation administration has already drafted about 34,000 residents of Crimea into its armed forces, some of them were involved in hostilities against Ukraine.
We note, that against the background of the ongoing war with Ukraine, Russia has increased the number of people who will be drafted within the spring conscription campaign.
Forced mobilization by Russia of the people in regions of Donetsk and Luhansk oblast which are not under governmental control as well as on the territories that were temporarily occupied by Russia after February 24, and forcing these citizens of Ukraine to fight against their own state on the side of the Russian Federation is yet another war crime. In preparation for its insidious attack against Ukraine, on February 19 Russia began the so-called "general mobilization" in the territories not under control by the Government of Ukraine, and later extended the age limit to 18-65 years to increase the number of those mobilized.
Russia is forcibly sending mobilized Ukrainians to the combat zone without any connection with their relatives.
We see it as a particular cynicism that Russia is mobilizing even those citizens of Ukraine, who are leaving the war zones through humanitarian corridors.
It is going without saying that by these illegal actions, the Kremlin regime is trying to compensate for the unprecedented losses suffered by the Russian invaders during their war against Ukraine. The Russian authorities are in dire need of recruiting and mobilizing troops to continue fighting in our country.
We stress that the international humanitarian law prohibits forcing of protected persons to serve in the armed or auxiliary forces of the Occupying Power. It is also forbidden to exercise pressure and propagate in favor of voluntary military recruitment.
Despite the facts quoted by the press about the captured and killed in action citizen of Ukraine from temporarily occupied Crimea, as well as from certain areas of Donetsk and Luhansk regions, Russia is carefully concealing the information about their participation in the war against Ukraine.
The Russian Federation must cancel the illegal drafting into its armed forces in the temporarily occupied territory of the Autonomous Republic of Crimea and the city of Sevastopol, stop mobilization of residents of Crimea, as well as of Donetsk and Luhansk oblasts, eliminate all consequences caused by these actions, and ensure strict compliance with its international obligations as an Occupying Power.
We call on the international community to condemn these actions of Russia, to demand the withdrawal of its manpower and resources from the territory of Ukraine and to demonstrate a constructive position in the negotiations aimed at the soonest possible restoration of peace.
Міністерство закордонних справ України заявляє, що від початку широкомасштабної агресивної війни проти України Російська Федерація посилює протиправну діяльність своїх військово-морських сил у Чорному морі.
Окрім захоплення і знищення цивільних морських суден, бомбардування території України з моря, Росія вигадала новий спосіб морського розбою, яким є використання морських мін у якості безконтрольних дрейфуючих боєприпасів. Саме такі дрейфуючі міни були виявлені 26-28 березня 2022 року поблизу узбережжя Туреччини та Румунії.
За результатами проведеної ідентифікації встановлено, що це морські міни, які, станом на початок 2022 року, не перебували на обліку Військово-морських Сил Збройних Сил України.
Зазначені міни були захоплені збройними силами РФ у 2014 році під час військового вторгнення та тимчасової окупації Росією українського міста Севастополь. Відтак, Росія, використовуючи морські міни з захоплених у 2014 році військових складів, свідомо вдається до провокацій та дискредитації України перед міжнародними партнерами.
Такими діями держава агресор прагне приховати свою незаконну діяльність у Чорному морі, що протирічить принципам та нормам міжнародного морського та гуманітарного права, та ухилитись від відповідальності за воєнні злочини і морський розбій.
Міністерство закордонних справ України наголошує на тому, що свідоме використання Росією дрейфуючих морських мін перетворює їх на де-факто зброю невибіркової дії, яка загрожує, перш за все, цивільному судноплавству та людському життю на морі у всій акваторії не тільки Чорного моря та Азовського морів, але й Керченського та Чорноморських проток.
Відповідальність за використання дрейфуючих морських мін, а також за їх непередбачувані наслідки лежить виключно на Російській Федерації та її військово-морських силах.
Україна наполягає на притягненні Росії до міжнародної відповідальності за вчинення протиправних дій у Чорному морі, воєнні злочини і, зокрема, використання морських мін у якості зброї невибіркової дії, яка безконтрольно поширюється акваторією Чорного моря.
Про використання Росію дрейфуючих мін у Чорному морі Україна, дотримуючись своїх міжнародних зобов’язань, сповістила Міжнародну морську організацію, у тому числі під час позачергової сесії Ради та у рамках Юридичного комітету ІМО, а також міжнародних партнерів каналами міжнародної автоматизованої системи безпеки навігації на морі (НАВТЕКС).
https://mfa.gov.ua/news/zayava-mzs-ukrayini-shchodo-protipravnoyi-diyalnosti-vms-rf-v-chornomu-mori
Заява Міністра закордонних справ Д.Кулеби щодо переговорного процесу
Деякі ЗМІ цитують коментарі Президента Туреччини Реджепа Тайїпа Ердогана про перебіг переговорного процесу з рф.
Наша держава щиро вдячна турецькій стороні і окремо Президенту Ердогану за політичну та гуманітарну допомогу, а також дипломатичні зусилля задля припинення війни росії проти України.
Водночас важливо об’єктивно оцінювати ситуацію.
Немає жодного консенсусу з росією щодо згаданих Президентом Туреччини чотирьох пунктів. Зокрема, єдиною державною мовою в Україні є і буде українська.
Та й загалом класифікація ключових тем переговорів на чотири або іншу кількість пунктів є некоректною. У підгрупах делегацій одночасно обговорюється багато різних питань.
Переговорний процес йде надзвичайно важко. Українська делегація зайняла сильну позицію і від своїх вимог не відмовляється. Ми наполягаємо, насамперед, на припиненні вогню, гарантіях безпеки та територіальній цілісності України.
Україна буде продовжувати діалог з Туреччиною та усіма іншими зацікавленими сторонами, аби відновити мир на українській землі. Сподіваємося, що Туреччина, як друг і стратегічний партнер України, буде також продовжувати підтримку на усіх треках.
Користуючись цією нагодою, також нагадую, що запровадження нових санкцій проти росії та зміцнення обороноздатності України є не менш важливими факторами, аби зупинити російську воєнну машину та досягти бажаного прогресу на переговорах.
Така тристороння стратегія - санкції, військова підтримка, переговори - не повинна ніким ставитися під сумнів.
-----
Statement by the Ministry of Foreign Affairs of Ukraine on the forced deportation of residents of Mariupol by Russia
The Russian Federation has launched a new phase of terror against the city of Mariupol. Residents who survived Russian bombing and artillery shelling are now being forcibly deported to Russia.
15,000 residents of the Left Bank district of Mariupol are in grave danger. The Russian occupiers are forcing them to move to Russia. The invaders confiscate people's passports and other identity documents.
According to the information available, the Russian army has forcibly deported about 6,000 Mariupol residents to Russian filtration camps in order to use them as hostages and put more political pressure on Ukraine.
At the same time, the Russian armed forces are firing on evacuation columns trying to leave Mariupol for the territory of Ukraine free from Russian occupation. Russian troops continue to hold in detention a humanitarian convoy of buses that arrived a few days ago from Zaporizhia to take people from Mariupol.
Such actions by Russia are a gross violation of the laws and customs of war, the norms of international humanitarian law, in particular the Geneva Conventions of 1949 and Additional Protocol I to the Geneva Conventions.
We call on the world leaders gathered in Brussels today for the NATO, Group of Seven and EU summits to take urgent action to save the lives of the residents of Mariupol and other Ukrainian cities who have found themselves in an inhumane siege by the Russian army.
The international community must impose new tough sanctions on Russia to stop its deadly military machine, as well as cut off all business ties with Russian companies to stop funding Russia's war against Ukraine.
На початку березня збройні сили Російської Федерації окупували південне місто Херсон.
Російські окупанти чинять репресії проти мешканців міста. Зокрема, 21 березня вони відкрили вогонь по мирних демонстрантах на площі Свободи, поранивши літню людину. На тлі намагань придушити громадянський опір російська окупаційна адміністрація здійснює спроби створити окупаційні органи самоврядування.
Гуманітарна ситуація стрімко погіршується. Через блокаду в місті критично бракує продовольства та медикаментів. В особливій групі ризику опинилися новонароджені діти, яким не вистачає дитячого харчування та засобів гігієни, а також тяжко хворі люди.
В Херсоні також перебувають близько ста іноземних студентів, насамперед з країн Африки.
Незважаючи на зусилля уряду України та міжнародних гуманітарних організацій, РФ наразі відмовляється створити гуманітарний коридор для евакуації цивільних людей та доставки продовольства. З кожним днем місто наближається до гуманітарної катастрофи.
Закликаємо міжнародну спільноту вжити рішучих заходів проти Росії, зокрема запровадити нові болючі економічні санкції, аби змусити її зняти блокаду з Херсона та інших українських міст, створити умови для безпечного виїзду українських та іноземних громадян.
Ми також закликаємо уряди іноземних держав, громадян яких російська армія утримує як заручників в Херсоні, посилити політичний тиск на Москву.
As forças armadas russas ocuparam a cidade de Kherson, no sul da Ucrânia, no início de março.
Os invasores russos realizam constantes represálias contra os moradores da cidade. Em particular, no dia 21 de março, abriram fogo contra manifestantes pacíficos na Praça da Liberdade, ferindo um idoso. Ao tentar reprimir a resistência civil, a administração de ocupação russa, tenta criar autoridades de ocupação autónomas.
A situação humanitária está a deteriorar-se rapidamente. A cidade está criticamente carente de alimentos e suprimentos médicos devido ao cerco. Recém-nascidos, que carecem de produtos de nutrição e higiene infantil, e pacientes graves compõem a população com riscos especialmente elevados.
Cerca de uma centena de estudantes internacionais, principalmente oriundos de países africanos, também se encontram atualmente em Kherson.
Apesar dos esforços do Governo da Ucrânia e das organizações humanitárias internacionais, a Federação Russa continua a recusar a criação de um corredor humanitário para a evacuação de civis e entrega de alimentos. A cidade está à beira de uma catástrofe humanitária a cada dia que passa.
Instamos a Comunidade Internacional a tomar medidas decisivas contra a Rússia, incluindo a introdução de novas e dolorosas sanções económicas, de modo a forçá-la a levantar o cerco de Kherson e de outras cidades da Ucrânia, e a criar condições para a evacuação segura de cidadãos ucranianos e estrangeiros.
Também pedimos aos governos estrangeiros cujos cidadãos são mantidos pelas Forças Armadas russas em Kherson para aumentarem a pressão política sobre Moscovo.
#guerra #Ucrania